כרזת המחזה "הנזירים"
התיאטרון של עמוס מוקדי

עמוס מוקדי משחק

הסערה  מאת וויליאם שייקספיר, ארבעת תפקידי הגברים, 2006

"מוקדי מבצע בשלמות את תפקידי הדוכס המודח, רב המג, הוא פרוספרו הזקן, החכם ולמוד הניסיון בסוף דרכו; את אחיו המדיח, ערל הלב, אלונזו, הנחשף לתהליך של התפכחות ומהפך רגשי במהלך המחזה; הנסיך פרדיננד, העלם התמים, המאוהב; ומול כל אלה את השוטה העממי השיכור, סטפנו. השחקן-הבמאי עובר במהירות מתפקיד לתפקיד, כשכל דמות מצוינת על ידי שפת גוף מייחדת, אופי ווקאלי והגייה טיפוסיים, קצב, פיזיונומיה, מספר מחוות אופייניות."

פרופ' גד קינר, ראש החוג לדרמה, אוניברסיטת תל אביב

>  לחצו לצפייה

מעשה בחייל   2001

קריאה אמנותית ליצירתו של סטרוינסקי עם ההרכב הקאמרי
של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של מיכה הרן.
מוקדי תרגם, עיבד וקרא את הטקסט של המשורר השוויצרי שרל רמוז.

>  לחצו לצפייה בקטע קריאה

אבלאר ואלואיז  1973-76

תפקיד אבלאר במשך שלוש שנים, באנגליה, אירלנד וארה"ב.

"ביצוע משחקי יחיד במינו"

The Stage, לונדון, 22.11.1973

"התנסות בימתית עמוקה ומרגשת."

פרנק מרקוס, סנדיי טלגרף, 11.11.73

תפקידים מרכזיים  בתיאטרוני ישראל העיקריים, 1958-68

משחק ב"הבימה", "הקאמרי", "אוהל" ו"זוית". בין התפקידים הבולטים: פטר פטרוס ב"אהבה שכזאת", אדי ב"מר סלאון יקירנו", פיטר ב"טעם הדבש", באקינגהם ב"ריצ'רד השלישי", ואנדריי ב"מלחמה ושלום".

עמוס מוקדי הסערה

עמוס מוקדי הסערה

עמוס מוקדי הסערה

עמוס מוקדי אבלאר ואלואיז


עמוס מוקדי בימוי
הסערה   מאת וויליאם שייקספיר,
פסטיבל קול המוסיקה בכפר בלום, 2006

"הצגה מרתקת בכל רגע, מכלול עשיר ומגוון מבחינה טיפולוגית ומגדרית של הדמויות לביצועם של שלושה שחקנים בלבד. עיבוד חסכוני, שאיננו רק כורח של הפקה חוץ-ממסדית דלת משאבים, אלא מושתת על היגיון אמנותי, תמטי, אתני ופוליטי."

פרופ' גד קינר, ראש החוג לדרמה, אוניברסיטת תל אביב

אבלאר ואלואיז   שנות ה-90

בימוי ההצגה בתיאטרון הקיבוץ.

The Act Inn Theatre club   לונדון, שנות ה-70

העלאת ובימוי עשרות מחזות חדשים וקלאסיים בתיאטרונו.

על התיאטרון: "הוא לא רק חכם ומקצועי באופן לא רגיל במראהו, הקונצפציה של שימוש באמצעי התפאורה הסמליים לכל ההצגות
נותנת להן אישיות יחידה במינה."

The stage, 3.5.1973
מתוך המחזות שמוקדי ביים באקט אין בלונדון

היום שאחרי אתמול   מאת מישלן ויקטור

"מצליח ליצור מרקם רגשי מדהים"

TimeOut, פברואר 1972

האם זה חלום?   מאת לואיג'י פירנדלו

"לבימוי המכובד של מוקדי יש טיב פיסולי שמעלה דימויים מ'בשנה שעברה במאריינבאד' של אלן רנה. תפאורה רבת דמיון, אור וצליל. יותר תשומת לב ניתנה כאן לצדדים הטכניים החשובים האלה משנראו באיזשהו תיאטרון שוליים."

TimeOut, פברואר 1972

"מוקדי מצליח לשאוב משחק מעולה משחקניו"

סאנדיי טיימס, 13.2.1972

"הבימוי המסוגנן מצליח לשלב תפאורה מפתיעה עם מוסיקת רקע מיוחדת לכל אורכו."

The Stage, לונדון, 24.2.1972

הבל, איה אחיך?   מאת הסופר הרוסי יוליוס אדליס

"עמוס מוקדי ביים עם חוש דק של להט גובר והולך."

סנדיי טיימס, 23.6.1974

"בימוי מעולה, מלא באמצעים דקים ומעודנים. מעולם לא ראיתי את האמצעי של פלאש-באק מבוצע ביעילות כזאת בתיאטרון."

The Stage, 6.6.1974

"ריאליזם חודר, מעבר למה שאנו זוכים לו ברוב תיאטרוני השוליים."

פייננשל טיימס 6.6.1974


הנזירים   מאת אלי קינן ב"בימת השחקנים" בתל אביב

"בימוי ללא רבב"

מנדל קוחנסקי, ג'רוסלם פוסט, 30.12.1966
עמוס מוקדי הסערה

עמוס מוקדי מפת הגעה לתיאטרון הפרינג' אקט אין בלונדון


עמוס מוקדי הקמת תיאטרונים וניהולם האמנותי

The Act Inn Theatre club   לונדון, שנות ה-70

תיאטרון פרינג' במרכז לונדון, שזכה להוקרה רבה, כולל הכינוי "תיאטרון הפרינג' הממוסד"!

Exeter Northcott Youth Theatre   ENYT

תיאטרון נוער, מערב אנגליה, 1969.

תיאטרון "שחרית"   1960-1963

תיאטרון נוער בחסות משרד החינוך.

"ההצגה הרשימה אותי באופן יוצא מהכלל והקהל הצעיר גם הוא היה מוקסם. היתה בהצגה חיוניות מיוחדת, ביחד עם יסוד עיקרי – משמעת. הנוכחות הבימתית של השחקנים הצעירים נראתה לי ממש בלתי-ניתנת-להיאמן ..."

ג'רוסלם פוסט, 21.6.1963

עמוס מוקדי אבלאר תיאטרון שחרית

© כל הזכויות שמורות לעמוס מוקדי
Email Amos Mokadi
Visit Amos Mokadi Channel